Svarsservice

Oavsett vad man kallar det – svarstjänst, telefonisttjänster, telefonservice, svarsservice eller telefonpassning – så är vinsterna uppenbara. Hög servicenivå, nöjda kunder samt ökad effektivitet och lönsamhet är några av dem. Med vår grundläggande svarstjänst får ni hjälp att hantera era telefonsamtal, dygnet runt om ni vill. Våra välutbildade telefonister ger ett personligt och professionellt bemötande och ni missar inga viktiga samtal. Fokusera på er kärnverksamhet medan vi tar hand om telefonpassningen och ser till att samtal eller meddelande kommer fram till rätt person.   

 

Tjänsten

  • Vi tar emot inkommande samtal och svarar med önskad hälsningsfras.
  • Vi kopplar ut samtalen till efterfrågad person. Givetvis kan samtalen aviseras så ni själva väljer att ta emot samtalet, eller be telefonisten ta ett meddelande.
  • Är ni upptagna tar vi meddelanden som omgående skickas via e-post och eller sms.
  • Vi gör en effektiv filtrering av samtalen. Vissa ärenden kan hänvisas till hemsida eller e-post.
  • Ni bestämmer själva när samtalen ska besvaras av oss: vid upptaget, efter ett visst antal signaler, efter kontorstid, vid enstaka tillfällen eller hela tiden.
  • För enkel hantering av hänvisningar och god översikt över de samtal vi besvarar åt er, ingår tillgång till en kunwebb på vår hemsida. Där kan ni förutom att hänvisa er och ändra instruktioner även ta ut statistik över samtal, meddelanden, svarstider med mera.
  • Via vår app (iPhone/Android) meddelar ni enkelt telefonisterna att ni exempelvis sitter i möte eller är på lunch.

Fördelar

  • Ni missar inga affärsmöjligheter eller andra viktiga samtal.
  • Ett professionellt bemötande av våra telefonister. 
  • Ökad tillgänglighet och bättre service för era kunder.
  • Höjd effektivitet. Ni slipper avbrott i arbetet och kan återkomma till dem som ringt när det passar er bättre.

 

Varför Kalix Tele24?

Att vara ert företags röst utåt är ett stort förtroende. När ni väljer oss får ni en trygg leverantör över 29 års erfarenhet av svarstjänster. Vårt callcenter fokuserar helt på att svara när det ringer, för att erbjuda en riktigt bra telefonistfunktion.

Vi vet att det hörs när människor mår bra, och att det är när man trivs som man gör ett riktigt bra jobb. Vårt största fokus är därför att vidareutveckla våra telefonister, de personer som svarar för första intrycket av ert företag. Vi satsar på utbildning, coaching och friskvård – vår arbetsmiljö är till och med prisbelönad – viket gör att medarbetarna mår bra och är glada när de besvarar era telefonsamtal. Det märks. 

Många stannar länge hos oss och bygger upp värdefull kompetens som kommer våra kunder till godo. Självklart har vi även hunnit utveckla effektiva systemstöd och rutiner, vilket krävs för bästa hantering av era telefonsamtal. Vi är proffs på svarsservice.

Mer information

Vill du veta mer?

Ring oss, vi svarar alltid.
020-69 00 00
eller
Skicka ett meddelande:

Kalix Tele24 erbjuder svarsservice, växeltjänster och kundservice för olika behov. Se hur vi löst behoven för andra.

Underlättar arbetet för växel och kundwebb Blomsterlandet

KalixTele24 tar ca 1 500 samtal och 500 mail åt oss i månaden. 

Ökad kapacitet och tillgänglighet Region Norrbotten

Regionväxel som tar ca 55 000 samtal i månaden

 

 

Komplett växelfunktion Vattenfall

Komplett växelfunktion med professionella telefonister och dygnetruntbevakning.

Tillgänglighet och kundservice Hemglass

Kalix Tele24 administerar info@-mailen samt deras Facebook-sida.

Tillgänglighet Lindesbergs kommun

Kommunens växel har alltid tillräckligt många telefonister.
 

Hög servicenivå Landstinget Sörmland

Landstinget Sörmland satsar på hög servicenivå.

Tillgänglighet Chiquita Sverige

Förbättrad tillgänglighet för kunder och konsumenter.

Kalix Tele24 och GDPR

Läs om vårt arbete med GDPR.