Svarsservice

Oavsett vad man kallar det – svarstjänst, telefonisttjänster, telefonservice, svarsservice eller telefonpassning – så är vinsterna uppenbara. Hög servicenivå, nöjda kunder samt ökad effektivitet och lönsamhet är några av dem. Med vår grundläggande svarstjänst får ni hjälp att hantera era telefonsamtal, dygnet runt om ni vill. Våra välutbildade telefonister ger ett personligt och professionellt bemötande och ni missar inga viktiga samtal. Fokusera på er kärnverksamhet medan vi tar hand om telefonpassningen och ser till att samtal eller meddelande kommer fram till rätt person.
Tjänsten
- Vi tar emot inkommande samtal och svarar med önskad hälsningsfras.
- Vi kopplar ut samtalen till efterfrågad person. Givetvis kan samtalen aviseras så ni själva väljer att ta emot samtalet, eller be telefonisten ta ett meddelande.
- Är ni upptagna tar vi meddelanden som omgående skickas via e-post och eller sms.
- Vi gör en effektiv filtrering av samtalen. Vissa ärenden kan hänvisas till hemsida eller e-post.
- Ni bestämmer själva när samtalen ska besvaras av oss: vid upptaget, efter ett visst antal signaler, efter kontorstid, vid enstaka tillfällen eller hela tiden.
- För enkel hantering av hänvisningar och god översikt över de samtal vi besvarar åt er, ingår tillgång till en kunwebb på vår hemsida. Där kan ni förutom att hänvisa er och ändra instruktioner även ta ut statistik över samtal, meddelanden, svarstider med mera.
- Via vår app (iPhone/Android) meddelar ni enkelt telefonisterna att ni exempelvis sitter i möte eller är på lunch.
Fördelar
- Ni missar inga affärsmöjligheter eller andra viktiga samtal.
- Ett professionellt bemötande av våra telefonister.
- Ökad tillgänglighet och bättre service för era kunder.
- Höjd effektivitet. Ni slipper avbrott i arbetet och kan återkomma till dem som ringt när det passar er bättre.
Varför Kalix Tele24?
Att vara ert företags röst utåt är ett stort förtroende. När ni väljer oss får ni en trygg leverantör över 29 års erfarenhet av svarstjänster. Vårt callcenter fokuserar helt på att svara när det ringer, för att erbjuda en riktigt bra telefonistfunktion.
Vi vet att det hörs när människor mår bra, och att det är när man trivs som man gör ett riktigt bra jobb. Vårt största fokus är därför att vidareutveckla våra telefonister, de personer som svarar för första intrycket av ert företag. Vi satsar på utbildning, coaching och friskvård – vår arbetsmiljö är till och med prisbelönad – viket gör att medarbetarna mår bra och är glada när de besvarar era telefonsamtal. Det märks.
Många stannar länge hos oss och bygger upp värdefull kompetens som kommer våra kunder till godo. Självklart har vi även hunnit utveckla effektiva systemstöd och rutiner, vilket krävs för bästa hantering av era telefonsamtal. Vi är proffs på svarsservice.