Kalix Tele24 och Personlig Svarsservice är numera en del av Responda Group. Välkommen till oss!

KUNDSERVICE

Dina kunder förtjänar den bästa kundupplevelsen

Dina kunder förtjänar den bästa servicen

Kundservice, kundtjänst, support – kärt barn har många namn. Den gemensamma nämnaren är att det ställs allt högre krav på service. Frågorna är många och blir alltmer komplexa. Enkelhet och engagemang är viktigt och möjligheten att arbeta i olika system är en självklarhet. Kundernas förväntningar gäller allt ifrån att få kontakt i den kanal man själv väljer till att kundservice ska vara tillgänglig med snabba och utförliga svar. Samt en förhoppning kring personlig service. Det kan vara svårt att leva upp till alla krav.

För att göra det enklare för våra kunder så har vi delat upp vår kundservicetjänst i flera delar beroende på hur omfattande tjänst ni behöver. Vi anpassar lösningen efter ditt behov där vi helt eller delvis kan arbeta som din kundservice. Vår teknikplattform gör det möjligt att hantera ärenden i alla kanaler som t.ex. telefon, e-post, chatt, sociala media – i det som kallas omnikanal. Dessutom arbetar vi i de system som är aktuella för dig och din verksamhet. Våra medarbetare specialutbildas för att förstå din verksamhet och uppdraget för att hjälpa dina kunder på bästa sätt.

Vi skapar flexibla lösningar som passar din verksamhet och dina behov både på kort och lång sikt. Via vår teknikplattform kan du erbjuda dina kunder kundservice i världsklass. Vi är en modern och framåtlutad partner som fattar datadrivna beslut och hjälper dig driva digitalisering för att fortsätta förenkla och effektivisera kundresan.

Stärker ditt varumärke

Våra resurser besitter hög kompetens och har lång erfarenhet inom sina områden. Vi handplockar spetskompetens för att för att säkerställa att dina behov tillgodoses och att dina kunder får ett gott intryck av ditt varumärke.

Stor konkurrensfördel

En bra kundserviceupplevelse är din främsta konkurrensfördel gentemot andra varumärken. Oavsett vilken bransch du är i eller vilken verksamhet du bedriver, behöver dina kundrelationer prioriteras. Vi hjälper din verksamhet att sticka ut och gör så att dina kunder känner sig uppskattade.

Kundlojalitet ökar tillväxt

Företag strävar efter att växa, expandera och nå en mer omfattande publik. Att erbjuda en enkel och bra kundresa skapar nöjda kunder – och nöjda kunder är mer benägna att sprida det goda med ditt varumärke utifrån hur fantastiskt de blir bemötta och hjälpta vilket de berättar för vänner, familjer, bekanta och även främlingar. Vi är experter på att göra kundresan effektiv och kvalitativ för dig och dina kunder.

Möjlighet till affärsutveckling

Du vet redan vikten av att vara flexibel och anpassningsbar för att ge bättre service och tillfredsställa dina kunder. Ingen annan del av din organisation förstår vad dina kunder tycker, vill och behöver bättre än kundservice eftersom kundkontakten sker där. Att samarbeta med oss som partner ger dig inte bara kundinsikt utan även tillgång till en bredare kompetens kring förväntningar från marknaden och lösningar på utmaningar.

Öka vinst och intäkter

Att arbeta med en professionell, effektiv och kvalitativ kundservice är att prioritera din kunds välmående och kundnöjdhet. Det leder till ökade intäkter dels genom merförsäljning och sälj, dels för att en bra kundupplevelse skapar lojalitet vilket leder till fler affärsmöjligheter, direkt och indirekt genom att det goda ryktet förstärks och sprids.

Datadrivna beslut

Genom vår expertis och datadrivna verksamhet hjälper vi dig förstå och analysera information och indikatorer från din kundbas för att optimera din verksamhet. Du får kunskap om kontaktmönster, vanliga frågor och hur dessa kan elimineras, kundnöjdhet och mycket annat. Genom oss är det lätt att få de insikter du behöver för att fatta snabbare och smartare beslut.

Stärker ditt varumärke

Våra resurser besitter hög kompetens och har lång erfarenhet inom sina områden. Vi handplockar spetskompetens för att för att säkerställa att dina behov tillgodoses och att dina kunder får ett gott intryck av ditt varumärke.

Stor konkurrensfördel

En bra kundserviceupplevelse är din främsta konkurrensfördel gentemot andra varumärken. Oavsett vilken bransch du är i eller vilken verksamhet du bedriver, behöver dina kundrelationer prioriteras. Vi hjälper din verksamhet att sticka ut och gör så att dina kunder känner sig uppskattade.

Kundlojalitet ökar tillväxt

Företag strävar efter att växa, expandera och nå en mer omfattande publik. Att erbjuda en enkel och bra kundresa skapar nöjda kunder – och nöjda kunder är mer benägna att sprida det goda med ditt varumärke utifrån hur fantastiskt de blir bemötta och hjälpta vilket de berättar för vänner, familjer, bekanta och även främlingar. Vi är experter på att göra kundresan effektiv och kvalitativ för dig och dina kunder.

Möjlighet till affärsutveckling

Du vet redan vikten av att vara flexibel och anpassningsbar för att ge bättre service och tillfredsställa dina kunder. Ingen annan del av din organisation förstår vad dina kunder tycker, vill och behöver bättre än kundservice eftersom kundkontakten sker där. Att samarbeta med oss som partner ger dig inte bara kundinsikt utan även tillgång till en bredare kompetens kring förväntningar från marknaden och lösningar på utmaningar.

Öka vinst & intäkter

Att arbeta med en professionell, effektiv och kvalitativ kundservice är att prioritera din kunds välmående och kundnöjdhet. Det hjälper dig att öka intäktsmöjligheter och möjliggör säljmöjligheter, dels för att en bra kundupplevelse skapar lojalitet vilket leder till fler affärsmöjligheter, direkt och indirekt genom att det goda ryktet förstärks och sprids.

Datadrivna beslut

Genom vår expertis och datadrivna verksamhet hjälper vi dig förstå och analysera information och indikatorer från din kundbas för att optimera din verksamhet. Du får kunskap om kontaktmönster, vanliga frågor och hur dessa kan elimineras, kundnöjdhet och mycket annat. Genom oss är det lätt att få de insikter du behöver för att fatta snabbare och smartare beslut.

Vårt erbjudande inom kundservice

Anti churn

Öka kundlojaliteten och maximera intäkterna med en vinnande strategi.

Back office

Outsourca er back office och få en mer effektiv verksamhet.

Felanmälan

Vi tar emot och koordinerar så att ärenden hanteras snabbt och effektivt.

IT-support

Låt dina medarbetare arbeta effektivt utan onödiga avbrott.

Jour

Outsourcad jour för svarsservice och kundservice, dygnet runt, året om.

Kundersökningar

Få bättre förståelse för er målgrupp och ökad kundnöjdhet.

Sälj & merförsäljning

Vi hjälper er att optimera er försäljning och skapa lönsam merförsäljning.

Tidsbokning

Gör det enkelt för dig och dina kunder att göra en bokning eller beställning.

Ärendehantering

Optimera er ärendehantering med vår omfattande lösning.

Vanlig frågor om kundservice

Kundservice, kundtjänst, support – kärt barn har många namn. Den gemensamma nämnaren är att det ställs allt högre krav på service. Frågorna är många och som kunden förväntar man sig att få snabba och utförliga svar oavsett vilken kanal de väljer.

Vi skapar flexibla lösningar som passar din verksamhet och dina behov både på kort och lång sikt med kunden i fokus. Vi kan göra allt från att ta emot och registrera servicebokningar, tidsbokningar, felanmälningar till att vara er outsourcade kundtjänst beroende på vad ni behöver hjälp med. Vi hjälper er fatta datadrivna beslut och driva digitalisering för att fortsätta förenkla och effektivisera er kundresa.

Via vår Omni-plattform kan vi hantera alla kanaler som t ex samtal, e-port, chatt, sociala medier. Vi kan dessutom arbeta i de system som är aktuella för dig och din verksamhet. Våra medarbetare specialutbildas för att förstå din verksamhet och uppdraget för att hjälpa dina kunder på bästa sätt.

Genom integration till vår plattform ser våra telefonister användarens status och hur samtalen ska hanteras. Alla våra medarbetare får en grundlig serviceutbildning och verifieras löpande i kvalitet, engagemang och hantering för att fortsätta utvecklas. Har du ingen växel eller använder en molnbaserad växel kan du fortfarande bli avlastad genom att styra och vidarekoppla samtal till oss.

Alla våra medarbetare får en grundlig serviceutbildning och verifieras löpande. Genom att enbart jobba med inkommande samtal har vi skapat ett trivsamt arbetsklimat med en låg personalomsättning. Kompetensen hos våra anställda är nyckeln till den höga kvalitet som genomsyrar hela organisationen. 

Vi kan jobba i alla system som är aktuella för er. Antingen via en integration till vår plattform men vi kan även gå in via t ex en länk.

Det beror på hur omfattande tjänst ni behöver samt hur mycket utbildning och integration som behövs, men i snitt så brukar en det ta cirka 4–6 veckor tills att en kund är i gång. Kontakta oss så berättar vi mer.

Kontakta oss

010 - 184 00 00

Öppet dygnet runt

Rulla till toppen