Blomsterlandet
Blomsterlandet är en svensk butikskedja med 56 enheter från Malmö i syd till Luleå i norr. Vi erbjuder ett brett sortiment av såväl växter och tillbehör för hem och trädgård. Dina växter – vår passion
Blommor berör i alla typer av sammanhang. Genom en kombination av kunskap, inspiration och högt engagemang erbjuder Blomsterlandet ett prisvärt utbud med hög kvalitet där endast fantasin sätter gränserna.
Våra inköp sker oftast direkt från odlaren utan onödiga mellanhänder och i möjligaste mån med svenskodlade växter från lokala odlare.
Läs mer på www.blomsterlandet.se
Behov
Blomsterlandet använde ursprungligen en annan extern leverantör av svarstjänst, men eftersom tjänsten upphörde blev de rekommenderade att använda Kalix Tele24, enligt Andrea Olsén, Kundklubbsansvarig Green Room, hos Blomsterlandet.
"Initialt handlade det om att avlasta vår receptionist som inte hann med alla samtal från kunder, leverantörer och anställda, men när väl vårt nya kundtjänstsystem var på plats, blev Kalix Tele24 även back-up för vår kundklubb".
Lösning
Kalix Tele24s agenter tar majoriteten av alla inkommande mejl och samtal för Blomsterlandets medlemsservice som är öppen 08.00–18.00 varje dag. På en månad rör dig sig om ca 1500 samtal och 500 mejl. Högsäsongen sträcker sig från påsk och fram till midsommar och så inträffar två perioder om året då de skickar ut bonusbesked till alla deras 750 000 aktiva medlemmar. Då blir det en hel del frågor som Kalix Tele24s agenter hjälper till att ta hand om. Avstämning sker regelbundet kring kampanjer och aktiviteter så att Kalix Tele24 kan anpassa bemanningen.
Effekt
”Kalix Tele24 underlättar verkligen arbetet för vår växel och kundklubb och garanterar att det alltid finns någon på plats vid lunchtid, efter kontorstid eller vid semestrar, säger Andrea Olsén. Det känns tryggt att jobba med dem och vi uppskattar verkligen att de har erfaren och kompetent personal. Sen uppskattar såväl vi som kunderna den lugna och vänliga norrbottniska dialekten”, avslutar Andrea.